woensdag 22 juli 2015

Buiten struinen

Eigenlijk houd ik mijn katten binnen. Nou ja, binnen of in de ren, waar ze zelf in en uit kunnen lopen d.m.v. een luikje. De ren is groot en wordt gedeeld met de konijnen. Het huis delen ze met onze honden. Maar ja, bij dit mooie weer willen we ook weleens graag gewoon de deur open kunnen zetten....dus zit dan het luik even dicht en zitten de katten verplicht buiten. Overigens hebben ze dan nog wel een binnenhok in de garage waar ze wel in kunnen komen en in de ren zijn genoeg plekjes om wind, schaduw of wat dan ook te vinden.
De ren

Vlekkie in de ren

Maar onze oudste kat, Muis, heeft het nu voor elkaar....omdat hij alleen maar rondom het terras blijft struinen, mag hij toch naar buiten....

En wat geniet hij daarvan! Hij ligt heerlijk in het zonnetje. Kruipt weg onder de bomen. Struint door het hoge gras en kijkt geboeid naar de fel protesterende merels....
Als ik buiten werk, ligt hij erbij...

Muis heeft het natuurlijk allang door: ik mag naar buiten! Dus zit hij nu met regelmaat te mauwen bij de deur. Kom op, zeg, ik wil eruit!

Eén nadeel: als suikerkat moet hij op vaste tijden geprikt. Tja, en dan wil hij nog weleens net onder de bomen vertrokken zijn (tussen de struiken dus). Gna, gna....

Dus loop ik dan maar weer te roepen en te kijken en te speuren...maar gelukkig komt hij vaak wel tevoorschijn als ik maar lang genoeg roep.....

1 opmerking:

  1. Ah ... jullie katten hebben het zo goed. Ik wist trouwens helemaal niet dat katten suiker kunne hebben.

    BeantwoordenVerwijderen