vrijdag 20 februari 2015

Mijn eerste berichtje, dus die is voor mijn eigen katten

Mijn eerste berichtje op Cats & cats is natuurlijk gewijd aan mijn eigen katten.
Onze oudste kat is Muis....vernoemd naar een vriendje van Dikkie Dik. (het broertje van onze Muis heette ook Dikkie Dik, helaas is hij al jong in aanraking met een auto gekomen)
Muis is inmiddels 16 en sinds kort omgedoopt tot suikerkat. Muis loopt eigenlijk al jaren te tobben met genies en gesnotter ondanks de jaarlijkse enting. Maar inmiddels hebben we het aardig in de gaten hoe te onderdrukken. Dus is hij weer veranderd in een tevreden oud mannetje, die nog akelig lenig zichzelf wast....hoe ik dat op zo'n leeftijd (even voor het gemak 16 x 7 = 112...) zou moeten doen is me een raadsel, maar goed. Hij is een echte knuffelkat die sinds kort ook echt zelf bij je komt liggen. De honden belaagt hij direct als ze te dichtbij komen. Maar voor onze andere kat heeft hij meer respect...hoewel....

Onze Vlekkie is bijna 7 en een ondeugend 'varken'. Mevrouw eist haar plekje wel even op, ook bij de honden. Je kan duidelijk merken dat zij met de honden opgegroeid is. Ze gaat rustig bij ze liggen!
Vlekkie zou eigenlijk voor het mooi naar de sportschool moeten, vindt muizen vangen het einde, eten is ook wel een leuke bezigheid en aangehaald worden is heerlijk....ook omdat je dan opeens aan kan vallen! 
Vlekkie is een gezond vrouwtje en een heerlijk beest!

Ik ben mijn huis al snel nadat ik op mezelf ging wonen met katten gaan delen. Helaas hebben de meeste katten ongelukken gehad. Eén kat (Gompie) is overleden op 19 jarige leeftijd. Hij was echt 'op'. Mijn katten komen nu eigenlijk alleen buiten in een supergrote ren, die ze delen met de konijntjes. Hier dan ook nog even mijn andere katten. De foto's zijn ingescand, dus de kwaliteit is minder.
Mijn eerste katten Puck en Moos

Kleine Rambo
Gompie

Gompie met Koko (uit het asiel)
Dikkie Dik (broertje Muis)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten