zaterdag 21 februari 2015

Hoe mijn kattengekte begon

Ik was 21 en woonde alleen in een kamertje, met badkamertje en ingebouwde keuken. Alles in 1 kleine ruimte. Maar het was MIJN plekje en dat voelde te gek. Een eigen kat leek me toch wel erg leuk. Dus vroeg ik aan mijn zus, inmiddels getrouwd met een boer, of ze nog een kitten voor me hadden. Zo kwam Puck in mijn leven. Maar ja, ik werkte en vond het toch wel zielig...dus haalde ik nog een kitten van een flat..(groter verschil kan je niet hebben natuurlijk. Maar ze werden boezemvriendjes). Moos was een klein mager zwart/witje. Ik noemde haar weleens mijn sfinx. Statig kon ze er prachtig bij zitten. Ze had wel iets weg van een Siamees. Puck was een schildpadpoes. En als ik op bed lag, kwam ze altijd bij me liggen. Naast mijn hoofd, op mijn kussen! Als ik 's nachts naar de wc ging was mijn kussen door mevrouw ingepikt.....

Wat was ik verwonderd door deze prachtige vriendjes en daarmee ben ik gezwicht voor deze heerlijke wezentjes!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten